måndag 16 september 2019

Måla om vitrinskåp furu

Genom att måla det i en favoritkulör, göra någonting kul av bakstycket och kanske byta hand-tagen, så kan ett vitrinskåp bli mycket snyggare – och framför allt . Det enklaste sättet att göra om en hylla, stol eller byrå är att måla om. Att byta färg på en möbel är inte speciellt svårt, men har du aldrig provat . Att måla om möbler snyggt är inte så lätt som många tror. Förutom färg och tålamo behövs en hel del kunskap.

Innan ledigheten tog slut så såg jag till att få ett skåp ihop snickrat av ett par gamla fönster och brädor. Måla måla måla och så på med två par hjul (alltså!) och . För många år sedan var jag på jakt efter ett gammalt vitrinskåp i trä, och till. Vi hade även ett fint vitrinskåp i furu som helt plötsligt inte passade in bland de andra möblerna.


Men det rådde vi bot på med en pensel och . Och att måla är både roligt och tacksamt då man hela tiden kan se hur. Vi hade ett vitrinskåpet i lackad furu som blev en allt mer mörk och trist .

Jag har tittat på ett hundratal olika vitrinskåp som jag har tyckt varit fina men. Hittade en tjej som bloggar som hade köpt ett på blocket i furu. Verkar som den beter sig på samma vis när jag provar att måla på. Och ja, båda skåpen är massiv furu (tror jag iaf) och lackade från början.


När man letar efter möbler att . I samband med att jag målade om väggarna i vardagsrummet fick jag för mig att även måla om våran tv-bänk i samma färg som väggen. Här får du tips och instruktioner om hur man målar om snickerier på rätt sätt. Här hittar du inspiration och inredningsidéer till ditt hem för måla furu.


Har länge funderat på att måla om mitt gamla vitrinskåp. Mattslipa ytan lätt mellan strykningarna och glöm inte att ta bort slipdammet. Snart kommer våren och då tillbringar vi all tid ute, men fram till dess piffar vi gärna inne i våra hem. Ge ditt vackra porslin platsen den förtjänar . Jag älskar Annie Sloans färg, något ni snart kommer förstå om ni inte redan gjort det för de flesta av mina.


Måla om dem och byt ut tyget på sitsarna så får du helt nya möbler. Jag har bokhyllor och ett vitrinskåp i furu och har tröttnat!

Om du ska måla med en ljus kulör och målar på betsad furu , obehandlad furu , ek eller andra. Måla Vitrinskåp : Skruva av alla beslag, rengör med målartvätt. Det är sån här furu som kommit när det varit så populärt me.


Hade ett syrabetsat vitrinskåp och en skänk, det har jag målat utan problem! Skellefteå kommun är till ytan ungefär lika stort som Skåne och har inte mindre än skidspår. I vinter har kompisarna Fredrik Ekefjärd och . Måla luckorna i olika färger ur samma palett – både enkelt och snyggt. Släpp loss kreativiteten som en riktig konstnär. Välj din målarduk – en griffeltavla, whiteboard eller ritrullen MÅLA.


Ritstativet kan fällas ihop och är enkelt att flytta . Vi målar vårt hus just nu och jag hade köpt Alcro Bestå tonad vit, nu när jag målat. Köksinredning, dörrar karmar, panel i tak och väggpanel är i gulnat furu. Skall nu måla mina lackade rokokomöbler (matsalsbor buffé och vitrinskåp ) i vitt. Det massiva furuskåpet Ivar säljs i obehandlad furu , men vill du göra det mer personligt kan du enkelt måla det i valfri kulör. Läs också: DIY: Så gör du ett vackert vitrinskåp i vintagestil – av ett vanligt Ikea-skåp . Har funderat länge på om jag ska måla insidan på mitt svarta skåp.


Målat ett vitt vitrinskåp svart. Gjorde jag för kanske år sen redan med ett gammalt skåp i furu från blocket för 3kr ;). Slipa lite, måla lite, och förvandla till Jenny.


Också ett vitrinskåp som var i furu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg