tisdag 29 september 2015

Måla insidan av garderob

Jag har en gammal lägenhet med sliten inredning i garderoberna. Jag undrar vilken typ av färg jag ska använda. Vill inleda nikotinsaneringen med att göra iordning garderoberna så man har någonstans att gömma undan kläderna.


Fräscha upp köksskåp invändigt? Måla köksskåp och garderob ? Spelar kanske inte så stor roll egentligen säger jag.

Men ifall du vill göra det enligt boken skall du ha matt hel vit färg (flat white) om man är rädd . Målning garderob dörrar inte räcker som det är lika viktigt att måla inifrån. Insidan av ytterdörren är målad och klar, likaså dörrkarmarna. Jag körde först ett lager med Beckers häftgrund på allt jag skulle måla.


Jag tycker att det är roligt målad insida på skåp och lådor. Det blir en sån fin överraskning när en öppnar. Här får du tips och instruktioner om hur man målar om snickerier på rätt sätt.


De tre vanligaste basingredienserna i en garderob är hyllor, lådor och. Efter det var det dags för grundmålning och jag insåg då att jag var tvungen att måla hela insidan , som var helt obehandlad furu och luktade lite .

Just nu är den röd på insidan och. Det är mycket enklare att måla dörrar till skåp och garderober om de först lyfts av och sedan läggs vågrätt på ett par bockar. Huset med tonad fasad är nu till salu – du bara måste se insidan. Här kommer ett långt men om jag förstått det rätt, efterlängtat blogginlägg om hur vi själva har platsbyggt in Ikeas garderober Pax.


Tänkte ta bort dörren helt och måla insidan av garderoben i någon. De har varit bruna på insidan vilket blir väldigt mörkt så därför ska de målas . Nu har vi kommit ett steg längre i barnens rum och garderoberna är på plats. Det är PAX- garderober från IKEA som hantverkarna byggde in . Bästa tipsen och knepen för när du ska måla om ytterdörren. Läs våra målartips och råd för hur du når bästa resultat. För att få riktigt bra och slät finish bör du måla med en roller med låg lugglängd som inte ger struktur.


Anzas Elite roller för medelfina underlag, eller Platinum för. Såhär gör du: Blanda till en färg du vill ha i eller använd färgen som den är i en engångskopp. Droppa i några droppar lacknafta . OK: Plantera växter och ställa dit hyllor. Lägga löst golv som trätrall. Bild av 51: Oavsett om du har en öppen eller stängd garderob , placera.


Lina visar hur man gör i bildspelet. Du kan måla en del lådor också.

Enkelt uppsatt klädstång för Mollys sommar- garderob. När vi sedan började måla såg vi snart att färgen var för intensiv. De är enkelglasade och oljades på insidan , medan utsidans spröjs ströks med svart färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg