onsdag 18 januari 2017

Finspackel biltema

Vattenbaserat fin spackel , lämplig för spackling på gipsskivor, väv, gamla tapeter o dyl. Hur lättslipat är det egentligen? På burken står det extra lättslipat spackel, stämmer det?


Spackla igen ett litet hål i tröskeln? Biltemas finspackel vs PP1? Jag brukar använda biltemas finspackel som avslutning, det blir ju fint.

Lättflytande finspackel, var hittar jag det? Blir väldigt lite slipjobb, sen finspackel på. Kan inte länka från biltema då jag sökte i appen, glasfiber skrev jag, . En burk för 50:- räcker många år för att fylla igen små stötskador och spacklande av repor. Spackel Fin är mycket lämpligt för . Vanligt finspackel skulle jag inte använda till detta.


Jag köpte mina pappremsor på biltema och funderade på om det var orsaken, men det . Presto att jämna till med och det var ljusår bättre än det förra.

Bild finspackel från biltema. Jim smetade in den andra formen med finspackel. Vad det gäller dämpning, köper jag även dne på biltema.


Men skulle vilja ha ett spackel som är tunnare, d. Har testat andra spackel från riktiga bilaffärer men de har varit för svåra att . Finns mycket på biltema jag skulle vilja handla! Wink resaultatet blir grymmt . Jag använder universal- och finspackel. Kommer i vart fall köpa minsta burk polyester, finspackel och glasfibermatta på biltema och testa för säkerhetsskull, för som nämnt tidigare så är . Annars har biltema en speciel viskositet mätar kopp kör man med en sån. Använd excenterslip med 250 . Skaffa en riktig spruta o inge skit från biltema. Styrbjörn Kindberg completed Finspackel on Adonis.


Där kör du lättast med finspackel. Eventuellt kan du ta det grövsta med glasfiber sedan finspackel. Vilket fäster bäst och är lättslipat? Om tapeten är helt slät använder man normalt ett finspackel och .

Som avslutning målades rodret. Skulle svets-skarven flexa lite när man kör över en trottoarkant eller nått så kan vanligt finspackel spricka, medans glasfiberspacklet håller. Ser ju att fronten spruckit där förut, och det är lagat med finspackel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg