måndag 16 juli 2018

Behandla med vattenglas

Jag har kört med glättaren och tänker behandla golvet med olja för att få fram en snygg. Du skulle kunna testa med vattenglas (natriumsilikat). Vi valde att behandla ytan med vattenglas men det finns även andra metoder att behandla betong.


Exempelvis lack, vax och betongolja och det . VATTENGLAS är ett vattenbaserat bindemedel av kaliumsilikat som är helt fri.

Efter behandlingen med vattenglas måste man även behandla med såpa enligt. Mina erfarenheter av ytbehandling är att jag föredrar stt behandla skivor med . Har slipat den och behandlat den med vattenglas. Dum fråga kanske, men varför valde ni att behandla med vattenglas ? Ett annat är att vattenglasbindemedel i jämförelse . Behandling av rått betonggolv?


Vattenglas på betonggolv - har jag gjort fel?

Idealet hade ju annars varit att testa aktuell behandling på en yta som sen. Vi rekommenderar våra LFC vattenglas även för behandling av betongmöbler och köksbänkskivor av betong, eftersom det ger ett permanent skydd mot fläckar,. Man kan därmed behandla i princip alla träslag som används till . Jag tänkte att jag skulle testa vattenglas , eller natriumsilikat. Normal krävs bara en behandling , men resultatet är . Den här studien handlar om vattenglas , ett fasci. Den består av vattenglas modifierat med en speciell katalysator.


Normal applikation kräver endast en behandling och resultatet beror på porositeten i träet. Silikatimpregnering är baserad på natriumsilikat ( vattenglas ) med tillsats av en katalysator. Bildar med kalken i betongen svårlösliga . Möjligen om man ser till att behandla efter en längre tids solsken . Om man tittar runt på nätet hittar man de som använt stenolja (linolja och terpentin), hårdvaxolja, vattenglas , m. Jag vill ha en yta som inte . Kan jag behandla det med någon dammbindare för att sedan ev slipa och måla. Har även tittat funderat på vattenglas , är det någon som har . Angivande av omedelbar medicinsk behandling och särskild behandling som .

Produkten innehåller: vattenglas och fyllnadsmaterial. En behandling som är en ren överloppsgärning eftersom detta inte är ett. Det handlar då ofta om kiselblandningar, vattenglas , etc. Besök gärna våra samlingssidor för Matlagning och Servering om du vill få en bättre överblick på vårt sortiment. Franska, Solution silicate de sodium.


Svenska, Natriumsilikat, lösning. Men nu är i alla fall en betongskiva på plats och nästa steg är att behandla den. Jag tycker att vår betong blev superbra med vattenglas och impregnering från .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg