torsdag 11 januari 2018

Bubblor i tapeten

Hur kan man få bort bubblor i tapeten på ett någolunda snyggt sätt? Målade om i ett rum, och då kom det fram bubblor lite här och var. Här har man slitit hela dagen för att tapetsera om en ynklig liten fondvägg och när jag äntligen är klar märker jag att det är bubblor.


Tapetbubblor till tusen, är det kört? Bubblor i tapeten även efter dagar. Det är nu dagar sedan min tapetserare var hos mig och satte upp den första våden, det är fortfarande bubblor i den.

Fläckar i taket och bubblor i tapeten. Läs mer om detta i vår tapetskola på By Mannerstråle. När det nu sitter fyra våder av den nya tapeten uppe så är den full med liknande bubblor. Hur tar man bort bubblor i tapeten egna händer – maddyyoung.


Har tapeserat om och så och det har blivit en del luft bubblor i tapeten under till och nu undrar jag hur man får bort . Hur får jag bort bubblor i tapeten ? Var noga med att få bort alla blåsor under tapeten med hjälp av tapetverktyget. En tapetborste är ofta för mjuk, använd istället .

I det första fallet har en bit tapet skrapats av väggen och lämnat efter sig ett hål. I det andra fallet är tapeten full av bubblor och veck. Skär antingen mot skarven eller bakifrån skarven. Vad som fungerar bäst är beroende på tapet, prova dig fram.


I vissa fall kan tapeten sitta . Men för att undvika att tapeten sväller eller att du får bubblor bör du läsa tips och råd nedan:. Resultatet blir att tapeten bubblar sig. Den kan till och med lossna från väggen efter en tid. Undersök väggarna noga, så att du kan räkna ut ungefär hur lång tid.


Det kanske inte är så lätt som det ser ut. Vi har stor erfarenhet av alla typer av invändigt måleri . Det som blir över har du glädje av om tapeten behöver lagas. Om tapeten har dålig opacitet och bakgrunden är mörk bör man grundmåla . IsoTapetspaerr Nu finns det ett säkert sätt att undvika blåsbildning vid övermålning av tapeter.


Har ett lager tapet som sitter på gipsplattor, måste jag ta bort tapeten eller. Provspackla en mindre yta först och vänta å se om det blir bubblor ! Man rollar klistret på väggen och för på tapeten , som inte sväller av.

Mindre bubblor försvinner däremot då tapeten sträcker sig när den torkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg