fredag 12 maj 2017

Tvätta fönster flammigt

Tvätta av fönstret och gnugga bort fläckar. På våren får jag sån energi och då är det roligt att putsa fönster och göra fint, säger Evelyn Kjellberg,. De gör att fönstren får liksom en hinna på sig och de blir lättare flammiga. Alltid när jag putsar fönster blir de så förbaskat flammiga, har provat hur många.


Jag är värdelös på att putsa fönster.

Hur putsar man fönster utan att det blir ränder. Det bästa medlet för att tvätta fönster är diskmedel. Men faktum är att fönsterputs kan göra dina fönster flammiga och lämnar en hinna, och . Tidningspapper är bäst att eftertorka fönstren med. Alla behöver då och då tvätta sina fönster för att de inte ska se. Putsa aldrig i direkt solljus, då hinner du inte skrapa innan det torkar och då riskerar du att få flammiga fönster.


Fönstertvätt: Det viktigaste är att tvätta fönstren ordentligt rena.

Ivan och Marianne använder en så kallad påläggare, ett avlångt verktyg med . Mina fönster blir aldrig bra hur jag än bär mig åt. En riktig fönsterskrapa som är tillverkad i syftet att just putsa fönster kommer att stå för den. Detta eftersom det gör fönstret ” flammigt ”. Nu till mitt bästa ”putsa fönster ” tips. Blir aldrig flammigt eller randigt.


Här får du därför smarta tips om att tvätta fönster i tre enkla steg. Hur får man gnistrande rena fönster utan minsta märken? Städexperten Marléne Eriksson tipsar om de bästa teknikerna och produkterna. Vi bor i en del av Sverige där kranvattnet innehåller mycket kalk.


Har bytt alla fönster i huset - endast kasetten. När jag nu tvättar fönstrena så blir de flammiga och är hur svåra som helst att få rena. Till att börja med måste vi undersöka hur ett fönster ser ut.


Du vill inte använda ett medel som lämnar en hinna, vilket gör fönstret ” flammigt ”. Visst kan man få bort vissa ränder, men resultatet blir också flammigt. De färdigblandade medlen kan i vissa fall förstöra fönstren genom att repa eller göra dem flammiga.

Som alternativ kan du i stället blanda ner såpa, eller några . Och några skitiga fönster går alltid att spara till våren. Då är risken stor att fönstren lyser flammiga och randiga i solen. Lär dig hur man putsar fönster eller speglar som ett proffs.


Fönsterputs som man köper ger nästan alltid ett flammigt resultat. Passa på att tvätta fönstren en mulen dag, då sys fläckarna bättre. Soliga dagar torkar fönstren för fort och blir gärna flammiga.


Fettfläckar är alltid ett problem på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg