onsdag 24 maj 2017

Måla byrå grå

Vi vet hur du lyckas med målning av byråer och andra möbler. Hitta inspiration hos Beckers Färg. Det enklaste sättet att göra om en hylla, stol eller byrå är att måla om.


Att byta färg på en möbel är inte speciellt svårt, men har du aldrig provat . Den gamla provisoriska garderoben ska ut och den här byrån ska in. Jag vill ha en mörkare nyans grå och den ska vara helt matt.

Många fina nyanser, lätt att måla med (doftfri) och den finns anpassad för att måla på trä. Härom dagen tipsade jag om hur målning hemma blir lättare. Det handlade om hur man målar väggar hemma. Att hitta den perfekta byrån är svårt och ibland kan det vara lättare att skapa den.


Vill du ge din Ikea- byrå ett nytt utseende? Här har vi samlat läckra idéer på hur du lätt kan göra din enkla och stilrena byrå mer lyxig och . Att måla om möbler snyggt är inte så lätt som många tror. Förutom färg och tålamo behövs en hel del kunskap.

Spegeln ovanpå ”hör liksom till”, och även om jag gillade den grå tonen. Julia visar hur du helt kan byta utseende på en tråkig byrå genom att måla den randig. Men limma fast ett stolsben eller måla en byrå , javisst! Hon målade den sedan vit, och lådan grå , som hon sett på andra 50-talsmöbler.


I denna film målar vi först ett lager över hela möbeln i en grå nyans. När det första lagret har torkat målar vi en annan nyans på framsidan av lådorna men bara . Men jag tyckte om formen, säger hon och visar hur hon målat om byrån i vitt och grått. Måla möbler med Autentico Vintage Chalk Paint.


På toppen av byrån fanns en grå yta som jag inte vågat målat. Den är härlig att måla med och täcker bra. Måla gärna så penseldragen syns, slipa sen lite här och var så det ser gammalt och nött ut. Läs för att lära dig rätt sätt att måla möbler på, samt ett litet fusk. Varför inte måla en byrå högblank, men.


Grått är en neutral färg som finns i ett oändligt antal variationer, och kom. Kanske ska jag måla väggen samma färg som vår bokhylla? Jag tror att en svart lite högre byrå eller en grå färg matchande med stolarna . Mitt vardagsrum går i lila och grått med vit tvbänk, vitt vardagsrumbor grå soffa, billybokhylla i ek.

Jag började med att måla hela överdelen av byrån i en grön färg från Panduros. Benen målade jag i en grå färg med Panduros Vintage Paint. Tror jag ska ta och måla om det där ikea skåpet för visst skulle det göra susen? En matt ton, mässingvas på byrån med en fin fin ficus växt i, lite nya tavlor och. De här otippade färgkombinationerna är fina att inreda och måla med.


Grått och vitt eller olika nyanser av ljust är säkra och vanliga kort när det kommer till. Läs också: DIY – gör pastellmålad byrå med läderhandtag. Bläddra genom flertalet bilder på vardagsrum och låt dig inspireras för hur du kan inreda vardagsrummet med färg. Här får du tips om lackfärg och vad du bör tänka på när du målar snickerier och möbler med lackfärg. Jag har målat om en malm byrå.


Köpte snickerifärg hos förghandlaren och bara målade. Kan man måla om en byrå i malm utan att slipa byrån ? This Pin was discovered by Lisa Francke. Discover (and save!) your own Pins on Pinterest.


Trelådig byrå från sekelskiftet som jag målat antikvit med grått fält och.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg