onsdag 17 maj 2017

Dimmer till led spottar

Via konverter (elektroniskt drivdon): om era LED - spottar drivs via ett elektroniskt drivdon fungerar det nästan alltid bra med vår bakkantsdimmer SBD315RC. Ska byta ut några halogen GU-till LED GU-10. Ska även byta ut strömbrytaren till en dimmer.


Söker dimmer till led - spottar i överskåp. Dimbara driver, transformatorer.

Här kan du hitta vilken dimmer som passar till led lampor. Det finns allt fler LED -produkter som går att reglera hur starkt de ska lysa med en dimmer. I och med att LED -lampor har en helt annan effekt än . För att garantera en bra drift och lång livslängd på LED -produkterna är det viktigt. Att dimra en LED -lampa ställer lite andra krav på din dimmer än när du dimrar en.


Har en massa 12v 10w och 20w G-Halogen spottar i köket som jag skulle vilja byta ut mot led för att dels spara på elen, men också för att . De flesta frågor gällande halogen till led handlar oftast om att. Funkar inte detta så kan du byta till Schneiders dimmer , men behålla ramen .

Lägg gärna till en dimmer så kan du enkelt välja det ljus som passar för stunden. Har du inte gjort det redan är det dags att byta dina reflektorlampor (spotlights) från halogen till led. Vilka LED -drivers kan man dimma på primärsidan eller ska jag. Vi har testat modeller som kan dimras. Jag håller precis på väg att beställa Merten Dimmer tillsammans med.


Jag hade tänkt att dra tillbaka 0-10V kabeln i flex rör till centralen. Tänkte höra lite synpunkter på era erfarenheter när det gäller LED spottar och Mertens 0-10V aktor. Jag har 6st led spottar i överskåpen som jag vill kunna dimmra givetvis. Vi är glada att kunna vara återförsäljare till marknadens största aktörer inom LED -lampor.


Numera är valet ganska enkelt just där både i offentlig miljö och som belysning till hemmet. LED spotlights är det självklara valet av många anledningar. Detta är en av anledningarna till att LED -lampor kan se lite annorlunda ut jämfört. Generellt) Vilket avstånd bör jag ha mellan mina spottar ? En dimmer kopplas in mellan transformator och LED tejp. Det finns två varianter vi rekommenderar, en med fjärrkontroll och en som kopplas till.


Ska koppla in ett gäng Led spottar (HideALite Alu Box III Multi 6) som drivs av Jolly MD drivdon till fibaro dimmers (FGD221) i mitt nybygge. Maximistyrka 96W, passar alltså även som dimmer till de mer effektiva LED - slingorna.

Passar till alla LED -slingor i nätbutiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg