måndag 19 juni 2017

Måla plastmatta trapp

Droppar ett par rader med hur jag gjorde när jag målade trappan med matta. Anledningen till av att jag skriver om detta är det fanns ganska . Här får du tips om trapprenovering och instruktioner hur du tar bort en plastmatta , renoverar och slipar upp en trätrappa. Gamla, slitna plastmattor blir man inte glad av! Men att byta golv är inte helt billigt och ibland går det inte ens om man inte vill byta ut lister, .

Martin Timell delar med sig av smarta tips när det kommer till att måla om sin gamla linoleummatta. Se hur han går till väga från början till slut. Ofta är gamla trappor klädda med till exempel en plastmatta eller annat material som först måste tas bort.


Spackla, slipa och måla är sen . En brokigt spyfärgad linoleummatta kan få vem som helst på dåligt humör. Det spelar liksom ingen roll hur fina tapeter man sätter upp och hur . Jag ska fixa vår trappa upp till öp.

Där sitter en gammal plastmatta som släppt lite här och var. Jag la matta på planstegen i en vitmålad trappa för nån dag sedan. Nu har jag bestämt mig för att måla vitt på linolium mattan och trappan . Vi har en trappa som är i någon slags ek-variant och som ska slipas. Vi hade iof inte trä under, utan plastmatta.


Du kan måla tidigare lackade och målade golv utan problem, men vi. Hitta de bästa tipsen för en lyckad målning hos Beckers Färg. Det kan till exempel innebära att måla vangstyckena i en avvikande kulör,. En trappa med dessa förutsättningar kräver alltså att både matta och lim tas bort helt. Vår trapp hade plastmatta på varje trappsteg och var i övrigt i gulorange furu.


Vi har slitit bort mattan och målat allt i ljusgrått. En stor lampa blev fin i det höga . Ska man måla linoleumgolv, PVC-mattor och platmattor gäller det. Jag vill måla om en innertrappa som har plastmatta i stegen, går det?


Ett som är extra starkt och stryktåligt?

Då får du en extremt slitstark och lättstädad yta som håller sig . När man skall måla och tapetsera hemma så dyker det upp en massa frågor, vi har samlat dessa här för att. Svar: En hård plastmatta bör gå bra att måla , men det finns risker. Måla det i så fall med epoxifärg. Det är alltså gammal gammal plastmatta som är limmad som tusan på. Det är linoleum på framsidan trappstegen så jag kommer att måla vitt . Jag började renovera min trappa inomhus förra året.


Det har legat en plastmatta i hela trappen och den var klistrad med tjockt lager mörkt illaluktande lim. Västerviks- Tidningen är en av Sveriges allra äldsta dagstidningar. Att måla om hemma är ett av de roligaste sätten att förnya sitt hem på. Dessutom är färg trendigare än någonsin!


Här är fantastiska tips och . En invändig trappa behöver sällan bytas ut även om den nöts hårt. Med slipning och ny färg kan man springa i den många år till. Om du fortsätter surfa, vi förstår att du accepterar dess användning .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg