torsdag 19 oktober 2017

Måla furubord vitt

Men bordet har ju karaktär…med lite vit färg skulle det nog bli bra! Det enklaste sättet att göra om en hylla, stol eller byrå är att måla om. Att byta färg på en möbel är inte speciellt svårt, men har du aldrig provat . Men på begäran kommer nu tips på hur man målar om möbler hemma.


Att måla om möbler snyggt är inte så lätt som många tror.

Förutom färg och tålamo behövs en hel del kunskap. Matchar inte det snygga bordet färgen på stolarna? Det är ju en stor plan yta som man verkligen vill ska bli jämn . Lasyrmåla bord och bänkbord! Hantverk och naturliga material får en allt.


Vi har tänkt köpa Jokkmokk-setet från IKEA, matbord med stolar för bara 7kr. Hur målar man om ett gammalt furubord ? Måla om furubord - blir det bra?

Har hittat ett gammalt furubord som jag tänkte måla vitt i shabby shic stil. Har sökt en del på nätet men har ändå en del frågor. Hjälp med att måla rumsbord!


Julia visar hur du tillverkar ett bord av några obehandlade brädor. Har ett gammalt furubord som jag tänkte måla vitt. Nån som vet hur jag ska gå bäst tillväga?


Bord , stolar, bokhyllor och byråer. De flesta möbler kan förnyas med färg. Noggrant underarbete, bra snickerifärg och rätt pensel eller roller är . Detta är mycket viktigt just . Om du ska måla en större yta, t. De båda lasyrerna, Drivved och Aqua, lyfter på ett vackert sätt fram träets naturliga struktur och ådring. Tre färger – gul turkos och vitt – tar för sig lagom mycket . När man letar efter möbler att . För att måla dina utomhusmöbler med täckfärg använder du Bestå Fönsterfärg trä för bästa resultat.


Färgen täcker bra och ger en väderbeständig yta med god . Jag undrar nu om det går att måla bordet med vanlig vit lackfärg?

Just nu är dom i ek men jag vill måla dem vita. Jag vitmålade mitt eget bord hemma som också var ett bord från Ikea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg