tisdag 15 mars 2016

Måla plastgolv äntligen hemma

Vi har ett köksgolv med en plastmatta av vanligt standardtyp (lite osäker på vad det heter, men det är bara några år gammalt) och jag gillar inte. Måla på plastmatta - vilken typ av häftgrund. Förslag på alternativa ytskikt i badrum. När jag nu ser golvet på bil undrar jag hur har jag kunnat leva med detta golv.


Visseligen var golvet inte riktigt så mörkt men lika fult ändå.

Se hur han går till väga från början till slut. Martin Timell om hur du bäst målar om linoleummattan. Jag har fått många frågor om hur jag målade plastgolvet i tvättstugan och eftersom att jag själv fick leta hur . Men man måste inte lägga nytt golv för att förändra. Det är nog många som inte vet att det går att måla linoleummattor.


Målade golv , oavsett om det är trägolv eller linoleumgolv, ger liv åt ett rum. Att måla golven är därför ett mycket ekonomiskt och tacksamt alternativ till att byta ut. Kan man måla plastgolv så att det ser någorlunda snyggt ut?

Vet att de har gjort det på äntligen hemma. Länge har vi suckat över den skabbiga plastmattan i badrummet på övervåningen hemma i radhuset. Om ni minns så skrev jag mer om . Måla golv med ett perfekt resultat genom att se hur vår målare gör det steg för steg. Familjen ville att Lulu Carter skulle måla en tavla. Sagt och gjort, Lulu målar - och hon använder hela.


Hela nedervåningen är täckt med en ful gammal plastmatta- den måste ju bort! En del av behandlingen av ett nytt golv är att måla det. I denna gör-det-själv film om att måla våtrum får du några goda råd om hur du lyckas på det bästa sättet. Då kan ny färg göra underverk.


Så här gjorde Christian och Elisabet. Renovera hemma mitt, hemmaprojekt. Herregu inte ska hon måla golvet heller, ett plastgolv.


Flickorna fick varsin pensel i handen och så hade vi ett riktigt teamwork där inne. Såg det på Äntligen hemma för ungefär två-tre livstider sedan. Nu har vi målat vårt golv , blev jättebra!

Ska du själv måla om där hemma ? Om du målar ett golv så går det inte bara en dag eller två utan kanske en vecka eller två innan ytan är så .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg