torsdag 11 juni 2015

Hur luktar svartmögel

Känner du en konstig lukt i ditt hus? Då kan det bero på fuktskada och mögellukt. Hur luktar mögel och hur kan du bli av med mögellukt?


Hur vet man att det är mögel som luktar , vad kan man göra åt det och är det farligt ? Den vanligaste lukten i det här sammanhanget är lukt från mögel.

I faktarutan här intill finns några tips om hur du själv kan ta bort möglet. Om man känner sig osäker på vad svartmöglet beror på eller hur man skall kunna. På samma sätt som personer som bor i mögelhus luktar mögel på grund av . Här reder vi ut vad svartmögel egentligen är och hur du kan bli av med det. Svartmögel är ett vanligt och märkbart problem i många hus. Vad ska man göra när olyckan är framme – och hur vet man att möglet är borta.


Mögel kan lukta och ofta blir det en unken och jordig lukt. Den som tror sig ha ett fukt- och mögel i huset bör kontakta en sakkunnig.

Men hur vet du att ventilationen funkar som den ska? Mitt första hus visade sig bli en lång kamp mot elak lukt , fukt och mögel. Provade att dra kofoten i ytterpanelen bara för att se hur det såg ut bakom och ramlade . Luktar det mögel i ditt hus, vill du veta hur du bäst tar bort mögellukt, eller undrar du varför du blivit drabbad av mögel ? Lukt i hus från mögel kan vara toxisk Lukt från mögel s. De gasformiga kolvätena från möglet är. Hur man drabbas verkar vara individuellt även om stora likheter ses och.


Vidare visar nyutkommen forskning att lukt från mögel , d. Vissa kan bo hela sitt liv i ett hus med mögellukt utan att känna något, för de vet inte hur mögel luktar , ofta uppfattas det som en unken lukt , jordlukt, instängd . Det är ofta även ett tecken på att just mögel fått fäste i bostaden, något som. Men var lugn, här får du tips på hur du lokaliserar källan och hur du kan få bort unken lukt. För att bli av med mögellukt eller unken lukt måste du först hitta källan.


Det luktar mögel tycker jag. All vår tvätt har börjat lukta mögel. Jag rengjorde skrymslena i plasten där trumman sitter fast, med lacknafta.


Sedan körde jag tvättmaskinen . Mögel luktar vanligtvis och ofta känner man lukten innan man ser några.

I mitten på juli tycker vi det börjat lukta mögel i badrummet och i slutet av. Har ni tips till mig, hur skall jag göra att få bort möglet, eller är det fel . Hur som helst har jag köpt en husvagn. Han säger även att jag inte ska vara orolig för att det är svartmögel.


Jag tror jag kan börjat få mögel inne på min toalett i min lägenhet men jag är långt ifrån en expert. Ursäkta för OT men hur luktar svartmögel ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg