måndag 15 juni 2015

Måla möbler vita vilken färg

Nu måste jag höra med er där ute vilken färg ni använder när ni målar. Hur få shabby chic utseende på möbler ? Hur måla möbler vita så det blir snyggt? Måla möblerna vita , vilken typ av färg ? Det enklaste sättet att göra om en hylla, stol eller byrå är att måla om.

Att byta färg på en möbel är inte speciellt svårt, men har du aldrig provat . Men på begäran kommer nu tips på hur man målar om möbler hemma. HÄR är tips på vilken sprejfärg som jag tycker håller bäst. Att måla om möbler snyggt är inte så lätt som många tror.


Förutom färg och tålamo behövs en hel del kunskap. Fråga experten: Så här målar du om dina gamla möbler som proffset. Beroende på vilken färg du använder krävs det alltså olika typer av . Ett gediget underarbete lägger grunden för ett lyckat resultat när du ska måla möbler och snickerier.

Jag ska måla om lite möbler i malm serien som finns på Ikea. Just nu är dom i ek men jag vill måla dem vita. Vad för slags färg ska jag använda då? Måla dina möbler och snickerier med Sveriges populäraste lackfärg.


Du rengör penslar, verktyg och digsjälv i vanligt vatten innan färgen torkat. Så innan du börjar måla är det en god idé att se denna korta instruktionsfilm. Här får du råd om hur du ska måla dina möbler eller snickerier utefter om det är nytt trä, en tidigare målad. Beckers - Måla med Lackfärg.


Fråga i butiken vilken produkt som är bäst i ditt fall. Matchar inte det snygga bordet färgen på stolarna? Det är ju en stor plan yta som man verkligen vill ska bli jämn . Här får du tips och råd hur du gör när du ska måla om din IKEA-möbel på bästa. Praktiska möbler med slitstark yta av laminat, men som efter att du målat om . Idag hinner vi knappt slita ut våra möbler innan det är dags att slänga dem.


Jag har några möbler i ljust träfaner men skulle vilja måla om dem då jag bara vill ha vita möbler ! Vilken typ av yta vill du ha?

Vet du om det är möjligt och vilken typ av färg man i sådana fall . Mest målar jag om gamla möbler jag fyndar på blocket, auktioner och loppisar. Får jag fråga om vilken färg du använder? Med lite färg kan man förvandla de gamla flagnande utemöblerna.


Det man behöver i verktygs- och materialväg för att måla möbler så att de ser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg