torsdag 28 januari 2016

Måla köksbord

Köket är det absolut bästa rummet i vår lägenhet! Det är här jag och familjen gör nästan alla pyssel, . I sista delen av vårt köksspecial tittar vi på hur du målar köksbord och stolar med en ny färg för att passa in i det nya köket med industristil. Jag har kikat runt lite på köksbord.


Vilken färg för att måla köksbord ? Måla bordsskiva - vilken färg för att slippa.

Hjälp med att måla rumsbord! Det enklaste sättet att göra om en hylla, stol eller byrå är att måla om. Att byta färg på en möbel är inte speciellt svårt, men har du aldrig provat . Att måla om möbler snyggt är inte så lätt som många tror. Förutom färg och tålamo behövs en hel del kunskap.


Matchar inte det snygga bordet färgen på stolarna? Det är ju en stor plan yta som man verkligen vill ska bli jämn . Jag renoverade till exempel ett bord där fanerskivan hade blivit totalförstörd.

Bord , stolar, bokhyllor och byråer. De flesta möbler kan förnyas med färg. Noggrant underarbete, bra snickerifärg och rätt pensel eller roller är . Vid såväl fest som vardagsliv är matbordet en naturlig samlingspunkt. Det ska vara trivsamt att sätta sig till bords och vårt mål var att skapa en speciell känsla . Jag hittade ett gammalt köksbord som jag köpte begagnat och använde. Jag bestämde mig för att måla bordet vitt, men det känns som en . Vi har ett riktigt fint bord med stolar samt ett smalt högt baksskåp(eg ett skåp där jag förvarar mina baksaker ) som dessvärre är i furu.


Med betong look färg kan man måla på väggar och golv! Inredningsdetaljer, trappor, bord , möbler etc. Färgens konsistens i burken påminner . Detta är mycket viktigt just . Om du ska måla en större yta, t. Det är ett gammalt bord med två iläggsskivor som ska målas med en oljebaserad.


Men ska jag måla skivan först och benen sist eller tvärtom. Måla möbler med Autentico Vintage Chalk Paint. Kittvit akrylbaserad sprayfärg med mycket god täckförmåga och slitstyrka.

Lämplig till spraymålning av möbler, snickerier, glas, metall och plast. Det har aldrig varit så här lätt och roligt att måla möbler! Jag ska sätta i gång med att måla vårt gamla matbord. Men kan jag själv måla det helt slätt?


Att sprutmåla möbler, väggar och tak i stället för att måla dem med pensel eller roller är att göra din nacke och skuldror en tjänst. Läs för att lära dig rätt sätt att måla möbler på, samt ett litet fusk. Jag vitmålade mitt eget bord hemma som också var ett bord från Ikea. Relaterat innehåll - Måla spetsar på bordet. Måla om dina köksluckor redan idag!


Prova att måla kaklet, enklaste och mest effektiva genvägen till ett nytt kök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg