torsdag 9 februari 2017

Måla om ikea möbler malm

Undrar om det går att måla om laminerade möbler. Kan man måla Ikea mörkbrun till vit? Nån som målat om å fixat till typ Ikea - möbler , i. Har du en Malm -byrå från Ikea i ditt hem?


Måla eller använd dig av dekorplast för att sätta mer färg på din neutrala byrå. Hej, Jag har en byrå från Ikea , från Malm -serien och som är svart.

Behöver man i såna fall slipa den först eller kan man måla byrån direkt? Skulle gärna vilja göra dem . Med en glasskiva och lyxiga handtag i glas eller metall blir Ikeas byrå Malm nästan oigenkännlig – och supersnygg! Läs för att lära dig rätt sätt att måla möbler på, samt ett litet fusk. Jag ska måla om lite möbler i malm serien som finns på Ikea. Hur prisvärda Ikeamöbler än är kan det vara tråkigt när alla har likadana.


Malmbyrån kan med enkla medel få ett helt nytt liv och ett. För en lite mer bohemisk känsla, betsa och måla din byrå för en helt ny finish.

Här får du tips och råd hur du gör när du ska måla om din IKEA -möbel på bästa. Praktiska möbler med slitstark yta av laminat, men som efter att du målat om . Jag har slipat möbler i vardagsrummet, fungerar utmärkt, bara lite att dammsuga . Byrån Malm får ett lyft med självhäftande plast, men det går lika bra att måla. Det finns möbler från IKEA som vid det här laget är närmast klassiska. Ge byrån ett ansiktslyft genom att måla med två lager hobbyfärg i den . Visst var det fint att måla i samma färg och låta mönstret tala.


I samband med att jag målade om väggarna i vardagsrummet fick jag för mig att även måla om våran tv-bänk i samma färg som väggen. Ikea -hacks som förändrar ditt hem på nolltid. Vi har sen några år tillbaka börjat älska att skapa våra egna möbler och gärna av redan befintliga . Tröttnade på mina möbler jag haffat i ekfanér och björkfanér så jag bestämde mig för att måla dom vita!


När du målar om väggarna i ett rum i nya kulörer kan uttrycket lyftas ytterligare genom att även ge möblerna ett lyft. Malm byrån innan jag gick loss med . De flesta möbler kan målas, även de med . Så ja, det gick utmärkt att måla med Chalk Paint även på hitte-på trä, utan att förbehandla det. Undrar vilken färg som är lättast och bäst att måla om möbler me den här färgen ellerKalklitir?


Vi har det största sortimentet av Verktyg och stort eget lager. Snabba leveranser över hela Sverige till en låg fraktkostnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg