tisdag 12 maj 2015

Måla vitt på brunbets

Har en mörkrödbrun panel som ska täckmålas med vitt. Den är transparent mörkrödbrun. Förmodligen betsad (möjligen oljad?). Måla vitt på något som är betsat och lackat. Vi ska köpa hallinredning som är antikbetsat med klarlack ovanpå.


Nu funderar jag på om man skulle kunna måla om det vitt. Ska måla om en lackad säng ? Måla över tapet - så gör du Beckers Färg https://beckers. Beckers har väggfärg för alla tänkbara ändamål och här kan du läsa om hur du gör för bästa resultat! Det enklaste sättet att göra om en hylla, stol eller byrå är att måla om.


Att byta färg på en möbel är inte speciellt svårt, men har du aldrig provat . Jag har en gammal trätrappa som jag nu försöker måla vit. Detta har hänt med en helt annan vit färg som jag målade med i sommar på en . Kan man måla en brunbetsad bänk vit? JAg har tvättat den och det kommer av brun färg på trasan jag använt. Inlägg om måla på brunbetsat skrivna av rizzlo. I färgaffären tyckte de att jag överdrev när jag sa att brunbetsat behöver lager med vitt för att . Jag har några möbler i ljust träfaner men skulle vilja måla om dem då jag bara vill ha vita möbler!


Vet du om det är möjligt och vilken typ av färg man i sådana fall . DET SJÄLVTIPS ÖVERSIKT A – Ö Startsida Måla Lär dig betsa trä. Ask kan ge ett vitt utseende i porerna vid betsning. Därför är det lämpligt att inte välja.


Här får du bra tips och beskrivning på hur du målar om ett gammalt golv och även hur du gör med målade trägolv som är målat tidigare. Vitrinskåpet är ett blocket-fynd och tanken var att måla det vitt. Men just nu tycker jag att det passar helt okej.


Så det får vänta tills jag får lite tid . HÅRDVAXOLJA RONSEAL VIT MATT 750ML. Hårdvaxolja Vit Matt 750ml Ronseal Hårdvaxolja är en unik och extremt slitstark modifierad hårdvaxolja baserad . Kulörstyrkan på betsen styrs delvis av träets naturliga färg och träets sugförmåga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg