onsdag 28 mars 2018

Flygrost biltema

Rensar lacken från bland annat: kåda, pollen, asfaltfläckar, tjära, flygrost och bromsdamm. För effektiv djuprengöring av lacken. Ska användas med Clay Liquid eller Biltemas Snabbglans Detailer. Och bilen har jättemycket flygrost. Och min Iron X är tyvärr slut.


Finns det något i dom vanliga affärerna som typ Mekonom, biltema mm. Fälgrengöring, ta bort flygrost ? HJÄLP - Problem med flygrost! Jag har åkt runt idag och letat medel som skall ta bort flygrosten men hittade. I detta paket har jag kombinerat flera goda produkter som först hjälper dig med att avlägsna flygrost , och därefter besskydda bilenfrånmöver. Bästa, den tar bort allt även flygrost som sitter värre än svarta prickar.


Clay (lera) finns att köpa på biltema. Fälgvård - få bort de sista prickarna? Var köper man lera (i Sverige)? Asfaltsstänk, flygrost , oxideringar.


Innehåller samma som biltemas insprutningsrengöring, . Du gnuggar med svinto :D En claybar en typ av lera som du drar över lacken ska ta bort flygrost , vissa kan ge små repor som går att polera bort. Jag provade en nyhet från Biltema i helgen. Lite rödaktiga fläckar ( flygrost kallades de också) som knappt går att polera bort! Högkoncentrerad kallavfettning lämpar sig mycket väl vid borttagning av asfaltsfläckar, saltrester, flygrost , tjära, vägsalt och annan extremt krävande smuts. Det är en lerklump som fångar upp ytkontamination och flygrost med mera.


Den liknar modellera men är av en annan sort. Nu testade jag för gången (efter mer flygrost ) och bilen har fått. Hej Har i snart år alltid vaxar mina bilar med Thutle Wax Extreme Nanotech, Grymt bra vax. Det är inte mycket flygrost som fasnar på min bil.


Lahega Autorange wheel cleaner. Teknisk kvalitet oxalsyra dihydrat. Till biodling, rengöring, borttagning av flygrost etc. Aterstäiller den vaxning med Biltemas Premiumproduktex lyster lacken . Jag misstänker det är någon form av flygrost men av de jag läst om. Har provat med olika polermedel och biltemas poleringsmaskin, men det.


Men som sagt det är flygrosten jag vill ha bort, och där hjälper ingen . Concept Vista - Vinyl och plastmedel ger ett kanonresultat. Ger inga ränder i plasten efter regn och skapar en vattentålig yta som tål tvätt efter tvätt. Jag använder Biltemas Flytande Båtvax till detta eftersom det har mycket. Och till flygrost , fälgrengöring och andra oxider måste man ha en .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg