tisdag 13 mars 2018

Slipa bil plåtren

Han sa att det bästa vore om man gjorde den plåtren för bästa resultat. Finns oftast ingen anledning att slipa en bil plåtren om inga djupare . Hur slipa ner lack före omlackering? En fråga till er som kan ang Lack, spackling mm.


Så slipar du bäst din bilkaross innan lackering - Saint-Gobain. Om karossdelen ska vara plåtren så börja med att ta bort all gammal lack.

När det sedan är dags att slipa spacklingen så börja med att applicera Defect Guide Coat. Ville försöka spara pengar genom att själv slipa bilen plåtren. Vad jag vet så är hela bilen sprutspacklad i snitt 5mikron överallt. En sak som jag inte har sett fram emot var att slipa karossen plåtren.


Men frågan är ju vad det är för bil ? Tjenare, bilen är nu rollad och rostig. Ska man slipa ner gammla lacken eller ska bilen. Bästa sättet att göra en kaross plåtren?

Vad är egentligen smidigaste sättet att få en kaross plåtren ? När man ska lacka om en gammal bil är det alltid bra att börja med en plåtren yta. Då återstår alltså att slipa bort. Grundarbetet med en bil inleds alltid med en tvätt av bilens ytor.


P1papper blir gränsövergången inte för. När jag gjorde min bil plåtren så använde jag slipmaskin med 40. Stora ytor med få lager lack är nog ändå lättast och billigast att slipa. Slipa och rengör ytan som ska spacklas.


Spackla därefter direkt på plåten. Varför ska man slipa plåtrent? Man vet aldrig vilka typer av spackel och lacker som använts på bilen tidigare. Detta gör lackprojektets resultat . Tänker förbereda så mycket som möjligt innan bilen ska iväg till lackeraren.


Ska i det närmaste slipa bilen plåtren. Plåten är lite bulig här o där, . Jag är för att slipa plåtrent eftersom vi ändå håller på men min man är av en. Laga rost och lacka en bil lär man sig knappast i en forumtråd.

Fem steg för en lyckad lackering! När din bil fått en repa, stenskott eller annan skada som du vill åtgärda har Hagmans Sveriges största sortiment med spray, allt . Det finns två väger att gå när man lackerar en bil anser jag. Samma som ovan men karossen slipas istället helt plåtren. Jag vill köra en plåtren tank. Funderar på att göra en budget-minilackbox, dvs för mindre delar (stänkor, tank, ram etc), dvs inte en hel bil.


Frugan skall fixa till lite rostfläckar på sin bil. En punktbläster är kanske bättre än att slipa med en dremel , men i övrigt ska du väl ha lite 2 . Tror nog inte heller att lackeraren blir så glad om jag kör dit en plåtren och bucklig bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg