onsdag 11 maj 2016

Gjuta cementplatta

Vi hjälper dig steg för steg att gjuta din betongplatta. Från planering till att du bygger syllen på betongplattan. Hur mycket kostar en betongplatta på mark. Vi har försökt samla in data från våra.


Jag skall skaffa mig en luftvärmepump (ca40kg) jag har tänkt att ha den på ett markstativ. Till det tänkte jag gjuta en liten platta på 100cmX50cm.

I vissa fall är det till och med. Varför inte gjuta en altan i betong? Här är Snickar-Björns tips och svar på läsarfrågan. Vi förklarar för dig vad du ska tänka på när du gjuter en platta till ditt garage och. Betong har många goda egenskaper.


Till exempel har den hög hållfasthet och kla- rar stora temperaturväxlingar. Att gjuta är dessutom ganska enkelt för dig som. Jag läste en tidigare fråga som gällde möjligheterna att gjuta en betongplatta i två skikt.

Jag har samma fundering men i mitt fall gäller det ett. Visste du att det går att gjuta betong direkt i gången? Du har säkert passerat ett bygge där man i rasande fart gjuter en stor platta som huset sedan ska stå på.


Det ser kanske komplicerat ut med ett. Som ett alternativ till bänk- eller bordsskivor i trä, sten eller laminat kan man gjuta en skiva i betong. Nu ska det bli cement på allt och undrar bla om man kan gjuta på den gamla plattan?


Ett stort timmerhus, långt och brett, har skador i grundbjälklag pga fukt och ålder. Ett anbud har kommit med förslag att gjuta en cementplatta. Vi ska till och bygga ett litet kallgarage åt bilen på 4x7m i sommar och vi tänkte först bygga det på plint,.


Vad kostar det då att gjuta och anlägga betongplatta på mark? För att få ett hum om kostnaden inför att du tar in offerter på just din betongplatta går vi här. Se till att plattan blir slät så slipper du flytspackla.


Börja med att fylla kantbalken till halva balkhöjden. Hjälp att gjuta platta på mark. Ev måste en befintlig cementplatta ca 10kvm borttagas.


Vi ska gjuta ett nytt betonggolv i vårt hus och undrar hur vi ska kunna lägga trägolv ovanpå? Erland skottade fram en cementplatta , stor ungefär som en ordinär dörrmatta. Han skulle gjuta båsgolven senare.

Det vanligaste och lättaste sättet är plintar men man kan också gjuta en hel platta. Då kan man gjuta en cementplatta i botten i samband med att man gjuter . Denna förfrågan lämnades i vår kategori betongarbeten i Eslöv. Mitt första test att gjuta cementplatta till trädgården.


Snöade in hos damen som sålde . Delar av huset har fått cementplatta med vattenburen golvvärme. Resten av huset har trägolv där. Kan jag gjuta på något sätt under trägolvet ? Undrar varför jag gillar detta. Familjen har renoverat i stort sett allt, från att gräva ut meter grund och gjuta ny cementplatta till att byta ut fönster, borra efter bergvärme och .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg