tisdag 16 augusti 2016

Måla vitrinskåp furu

Genom att måla det i en favoritkulör, göra någonting kul av bakstycket och kanske byta hand-tagen, så kan ett vitrinskåp bli mycket snyggare – och framför allt . Innan ledigheten tog slut så såg jag till att få ett skåp ihop snickrat av ett par gamla fönster och brädor. Måla måla måla och så på med två par hjul (alltså!) och . För många år sedan var jag på jakt efter ett gammalt vitrinskåp i trä, och till. Det enklaste sättet att göra om en hylla, stol eller byrå är att måla om.

Att byta färg på en möbel är inte speciellt svårt, men har du aldrig provat . Att måla om möbler snyggt är inte så lätt som många tror. Förutom färg och tålamo behövs en hel del kunskap. Och att måla är både roligt och tacksamt då man hela tiden kan se hur.


Vi hade ett vitrinskåpet i lackad furu som blev en allt mer mörk och trist . Vi hade även ett fint vitrinskåp i furu som helt plötsligt inte passade in bland de andra möblerna. Men det rådde vi bot på med en pensel och .

Har funderat länge på om jag ska måla insidan på mitt svarta skåp. Målat ett vitt vitrinskåp svart. Gjorde jag för kanske år sen redan med ett gammalt skåp i furu från blocket för 3kr ;). När man letar efter möbler att . Det är så att jag har en massa möbler i massiv furu , bla.


Vill gärna se bilder på hur . Verkar som den beter sig på samma vis när jag provar att måla på. Och ja, båda skåpen är massiv furu (tror jag iaf) och lackade från början. Hittade en tjej som bloggar som hade köpt ett på blocket i furu. Sen har hon målat om det både utvändigt och invändigt och satt dit nya knoppar.


Måla möbler med Autentico Vintage Chalk Paint. Här får du tips och instruktioner om hur man målar om snickerier på rätt sätt. I samband med att jag målade om väggarna i vardagsrummet fick jag för mig att även måla om våran tv-bänk i samma färg som väggen. Om du ska måla med en ljus kulör och målar på betsad furu , obehandlad furu , ek eller andra. Måla Vitrinskåp : Skruva av alla beslag, rengör med målartvätt.


Ovanpå mitt vitrinskåp står några torkade Sarah Bernard pioner i en.

Har också ett vitrinskåp i furu som jag vill måla vitt, men vet inte om jag . Skellefteå kommun är till ytan ungefär lika stort som Skåne och har inte mindre än skidspår. I vinter har kompisarna Fredrik Ekefjärd och .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg