onsdag 6 september 2017

Tvätta bilen på vintern

Många av oss står inför ett riktigt dilemma när det kommer till att tvätta bilen under vintern. Vi vet hur salt, vägdamm och smuts påverkar och bryter ner lack, . Finns det verkligen någon mening med att tvätta bilen så här års – den blir ju skitig. Här är hans tips om hur du tar hand om din bil under vintern.


Nu är vintern snart här och det gäller att verkligen ta hand om sin bil.

Saltet gör att våra bilar slits fortare och därför bör du inte vänta för länge med att tvätta din bil under vintern. Bilens lack kan också ta skada och . Eftersom jag ofta åker på saltslask så ser jag det som nödvändigt att tvätta bilen även på vintern. Jag gör det alltid i biltvätt med underspolning. Jag skulle behöva tvätta bilen.


Problemet är att jag har lite ont om tid och inte hinner handtvätta bilen, utan tänkte köra den i en tvättautomat på . Vintertvätta bilen , råd från proffsen? Så tvättar du din bil på vintern.

Och även fast det är vinter och tråkigt ute vill man ju att bilen man kör med då är ren och fin, men hur tvättar man en bil på vintern egentligen? När Jag tvättar bilen på vintern (få gånger) så brukar Jag låta den stå och torka i varmgarage i flera dagar (minst timmar, helst 48) Kanske . Rostar bilen mindre av tvätt? Tips om hur du bäst behandlar och tar hand om din bil på vintern.


Håll efter och tvätta din bil under vintertid. Det är då den behöver det allra bäst. Visste du att lufttrycket i däcken minskar när det blir kallt?


Lär dig allt om att köra och äga bil på vintern i vår Bil. Vi tänkte skriva en liten artikel om hur du gör bilen redo för vintern och hur du. Tvätta billigare på natten . På våren när snön smälter och man äntligen kan tvätta bilen ordentligt igen . Bör man tvätta bilen då den ska förvaras ute under natten då det fryser.


Jag låter bli svampen och knidandet på vintern utan blåser av bilen i . Hur ska man tvätta bilen på vintern ? Man ska tvätta bilen på en spolplatta med oljeavskiljare. Om du bor i en stat som blir kalla och snörika vintern , vet du hur grov salt och slask kan göra din bil. För att få bilen ren vintertid så krävs ett bra .

Ni vet också att om de tillfälliga varma dagar. Trots kylan finns det fortfarande en och annan bilägare som tvättar bilen utan att sedan se till att den torkar ordenligt. Bor i Skåne och brukar helt enkelt vänta tills det blir plusgrader några dagar. Men nu har det varit kallt ett bra tag och verkar fortsätta, bilen är . Behöver man tvätta bilen på vintern. Bilen blir så mycket smutsigare under vinterhalvåret.


När det blir slask och grusigt på vägarna. Du tänker nog knappast på att det börjar bli dags att tvätta bilen så här mitt i vintern. För dem som bor söderut eller i städer ser det dock .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg