onsdag 14 september 2016

Måla linoleumgolv vitt

Kanske känns det som ett stort steg att måla golvet vitt , men att ha vackra. Ja, då vet du att det är ett linoleumgolv som du har under dina fötter. Jag håller ju på och fixar lite, målar lite och skapar lite igen.


Jag har målat Signes golv den här gången, i vitt , vitaste vitt. Gamla slitna linoleumgolv kan förstöra intrycket av ett helt hem.

Hej Jag tänkte måla linoleumgolvet i hallen för att den orangea. Martin Timell om hur du bäst målar om linoleummattan - TV- tv4. Se hur han går till väga från början till slut. Och så en bild med samma utgångspunkt som den första, vitt ljust och jäkligt bra om jag får säga det själv.


Rengöring av plastmattor och linoleumgolv. De tejpade på insidan av de vita rutorna. Var noga med att jämna till golvet före målning.

Att måla om golvet är inte lika självklart. För att läsa mer om hur du går tillväga för att måla med linoljefärg, klicka. Se till att du har gott om tid när du ska måla ett golv. Kan man måla ett linoleumgolv med linoljefärg? Ska man måla linoleumgolv , PVC-mattor och platmattor.


Måla plastmattor och linoleumgolv ? Missa inte målaren Ken Kennards bästa tips om färgval, torktider och rengöring! Här är allt du behöver veta innan du ska . Vita trägolv är snyggt, ser rent ut och ger ett riktigt lyft åt rummet. Jag vill absolut måla mitt köksgolv. Här får du tipsen för ett lyckat resultat. När golvet hade torkat så målade jag första lagret med Beckers vita.


En del av behandlingen av ett nytt golv är att måla det. Måla sedan golvet på samma vis i en bottenkulör, till exempel vitt. Har du tröttnat på ditt golv?

Måla vitt eller svart, välj plastgolv eller rustika plankor. Eller inred med mattor för att skapa . Du kan måla både trä-, betong-, och linoleumgolv. Väljer du att måla med oljebaserad färg får du vara beredd på att ett vitt golv gulnar.


Det kan gå men att måla plastgolv kräver grundligt förarbete, så kanske ska du tänka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg